2010-01-25

Mitt 2009 - vad jag kan minnas.

januari: det nya året firades i sörby hos Kim. min käraste var fortfarande på andra sidan jorden och det sved lika nu som dagen han for. många soliga dagar i snön och den sista dagen i månaden (tycker jag mig minnas) att det bjöds på 45årskalas för syskonen Granath. en väldigt härlig kväll som länge skall minnas. och så började 89:ornas 20årsfester rulla igång. jag fick mitt 75% vikariat på Bergatrollen och det kändes som jag svävade på moln - det går bra nu!

februari: min kära jennie lövgren forslund tog världen med storm när även hon tog sig "down under". australien tog återigen en av mina kära.. avskedskalas och en kram som får mig att bli tårögd än idag. ännu ett 20årskalas drog av stapeln då johan "johnny/olle" olsson hyrt lunds-bystuga. ett jäkla håll i gång och kalaset varade natten lång. den årliga gästrikemästaren tog rum på alla hjärtans dag och jag firade ytterligare denna hjärtans-dag ensam, kanske fjantigt att säga. men det sög. en härlig kväll i vilket fall med många underbara. ett fotbollslag anordnade med sina nya tränare en lagfest, kanske inte så mycket till fest men en rolig kväll.

mars: en hel del party och liknande för ett ensamt hjärta. flera nära kära fyllde år och det blev en del tårta. min bästaste sara fyller 20 och det blir en kväll med firande hemme hos henne. en förstoring av ett mycket betydelsefullt kort blev både present och dekoration på min egen vägg. mars var en vacker månad då snön börja smälta och äntligen fick man lite känslor om den efterlängtade våren.

april: en jobbig månad och jag börjar bli arg. trött på att behöva vänta. ledsen och arg. en vecka alldeles ensam hemma och en grillkväll med kära vänner. annie plutta äntligen ut de efterlängtade valparna. en UNDERBAR helg med fotbollslaget spenderades i Rimbo och det blev många skratt liksom mycket fotboll. och sedan var det någon som visst var tillbaka. som tydligen hade varit tillbaka i flera dagar. kär som man är, så blev det som det blev. som alltid firades sista april i Ista, alltid lika härligt.

maj: på morgonen fick vi veta att två 20åringar som skulle visa sig vara 17åringar hade kört ihjäl sig. ännu en gång gled den tjocka dimman in över årsunda och man sörjde med de anhöriga. minnen som revs upp, mycket tankar på lillebror. någon vecka senare firades min älskade mamma två sin 40årsdag någon månad i efterskott. härlig fest med god mat, sällskap och mycket skratt. MYCKET! jag tog min sista dag på Bergatrollen och åkte hem med en klump i halsen liksom en del tårar längst kinden. det är underbart att vara kär däremot.

juni: en hel del fotboll, precis som juni skall vara. en dag på IP med laget, bränboll och käk. blev bjuden på bal av mikael och jag tackade hjärtligt ja. en toppenkväll som slutade att jag bildligt talat ramlade in i mosters bil! studenter skulle firas och vi tog oss till Ljusdahl. en lycklig dag men med många djupa andetag och tankar på han som aldrig fick bli stor. en helg i vännäs utan större lycka med vovvarna. kärleken och jag gick på bio och såg årets bästa film BAKSMÄLLAN. som sagt - den äger. jag skrev:

tänk att det kan vara så underbart
tänk att allt kan kännas så bra
lite kärlek ger hopp om livet
lite kärlek ger styrkan att stanna kvar
att älska någon är det bästa av allt
att bli älskad tillbaka - snäppet bättre.

jag spenderade midsommar med dom jag älskar mest och på bästa sätt. även midsommardan var toppen , strandbaden är ett måste! valparna växer och växer, vaccineras och kollas av. the king of pop gick ur tiden och världen sörjer.

juli: en vecka i underbara göteborg. bra lir och bra omgivning, vad mer kan man begära? älska älska gbg! en viss sofia nygren firades med 20årskalas, en härlig kväll med sång, mat och kärlek bland gamla goa vänner. en underbar dag på sjön och till hammarby med mamma, pappa, syster och alma holmgren. tillbaka till vallgården efter några veckors "semester". lite bitter och tråkig. men det var även du.

augusti: två veckor på vallgården och sen var det över. eller inte riktigt. soliga dagar på stranden med dom man tycker om. allt för några dagar med kärleken som jobbade mest hela tiden (kändes det som). en mysig kväll med mat och bad i pool hos familjen 2. började på en fortsättningskurs med min tokiga Bodil hos Mia. började umgås med min käre vän hanna öberg mer och mer.

september: så som jag hade längtat! och svip så var man vuxen och fick gå på systemet. tjala la. den årliga storhelgen i högbo gick av stapeln och det blev lite slantar till slut. jobbigt men underbart. den 12 september blev det kalas för fulla muggar när jag lyckades fylla Årsunda IP för att fira min egen 20årsdag. hel lyckad kväll! förutom att jag på något konstigt vis fick sova själv? jag köpte mig en byrå på IKEA, som jag och erik till slut fick ihop. grr för IKEA-byggen. men snyggt blir de ju! en valpträff med våra små puppar som blivit stora. känner en hel del, men säger inget. älskade jennie flyttar upp till norr. min bäste vän, min wilma blir sjuk och får spendera en natt på sjukhus i falun. en operation senare och jag får tillbaka henne. så rädd har jag inte varit på länge!

oktober: wilma väcker mig dag efter dag för att hon måste ut klockan halv 5 på morgonen. tokigt, men jag ser inga kopplingar till något. en viss fröken freijd tas med på middag i storstan för att hon lämnar oss för ett annat land. mamma, moster, cissi, alma och jag själv spenderar en helg i sundsvall med en del framgångar. jag gråter för allt och känslorna är överflödiga - utan anledning? den 11 är en lycklig dag, jag spenderar hela dagen med min älskade pojkvän som jag ser mindre och mindre utav. många av mina kära fyller år just denna månad och som vanligt blev det mycket kalas och många stunder med min kära släkt. en fotbollsavslutning där jag blir besviken på folk som inte ställer upp och kommer. lite dålig stil.

november: världens bästa jennie fyller år och kommer hem till "byn" igen. detta firas med en härlig kväll med brudarna. inte illa! jag får på annat håll reda på det jag redan oroat mig för. han ska lämna mig igen. hjärtat gör ont och jag fattar ingenting. en resa mot egypten blir av, skönt att få lite sol och värme. underbar vecka, men som alla andra gånger längtar jag hem. fast otroligt nog, skulle jag ha kunna stannat någon dag till! WILMA fyller 10 år! helt otroligt och jag lär inse att hon längre inte är så ung som jag trott. kalas blev av för min underbara malin andersson! singstar och alkohol i all sin glas. förutom att en annan var sjuk och fick inte i sig mer än en halv cider. men det var roligt trotsallt!

december: du gav upp. jag fick mitt hjärta krossat och jag har sedan dess försökt att plocka ihop bitarna. så mycket tankar på saker som blivit fel. så mycket känslor. tusentals tårar och tusentals frågor. en jul som man vill glömma. men som tur gör de nära och kära den värd att minnas på samma gång. förvirrad och trött. känslorna tar över och världen är svartvit. antingen eller, ledsen eller arg. en fasad som ena stunden står och andra rasar i bitar. ett hopp på något bättre, ett hopp om 2010. året då det ska vända. allt ska bli bra!

så som jag minns eller kanske vill minnas det. ett händelserikt år med mycket känslor och tokigheter.
/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar