2010-10-17

om alla dumma karlar skulla kunna slänga sig i väggen och inte stå i vägen för dom bra? finns de några bra? ja jag börjar tvivla. jag har många kära manliga vänner, men är det allt vad man ska kunna ha en man till? ska man inte kunna blanda in lite kärlek i det hela också? nu får det vara nog. kalla mig syster carolin, inte som syster som i att man delar en eller flera föräldrar. utan syster såsom nunna.

Beskrivning :Nunna (av senlatin nonna ’barnsköterska’, troligen ursprungligen ett tilltalsord till äldre kvinnor) betecknar en kvinnlig medlem av ett kloster. Nunnor förekommer inom Romersk-katolska kyrkan, ortodoxa kyrkan, Svenska kyrkan samt inom buddhismen.

En nunna lever i celibat och har i många fall avlagt ett så kallat fattigdomslöfte, vilket innebär att leva under materiellt blygsamma förhållanden. Vissa nunnor arbetar som lärare i skolor.

Ni kankse förstår - I rest my case!

Förutom mitt agg mot de manliga könet så infinner jag mig som ni kankse förstår i Åkra. Då mitt internet icke är inom räckhåll av att ens fungera en aning. Imorgon börjar helvete's veckan med skola 8.30-15.30. GAAH! sru U school. men som min vän Malin "bagarn" Andersson och jag själv kommit underfund med idag - vi skulla ha valt en annan linje blivit målare eller nått. Kanske hade varit possetivt på mer än ett sätt nu med facit i handen. men är huvudet dumt får kroppen lida. eller så som vi säger i branschen är "huvudet dumt får huvudet lida."


godkväll
/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar