2010-12-09

Dag 08 – Mina syskon
Jag har ett biologiskt syskon. Sen har jag många som jag nämner vid namnet syskon just för att det ordet för mig betyder kärlek, sån underbar kärlek att man gör allt i sin makt för denne person.

Min syster Clara Andersson´föddes den 15 mars 1995. Farmor var barnvakt och det är ett av de starkaste barndomsminnen jag har. Hon väckte mig och berättade att jag hade fått en lillasyster, att pappa skulle komma hem och hämta mig imorgon. Jag skulle få träffa min alldeles egna lillasyster. Jag hade länge önskar mig en sådann, jag hade ljugit för folk, som senare (låångt innan Clara kom till världen) kom fram till mamma för att grattulera att hon var gravid.


Hon är en virvelvind av glädje och får alltid folk att skratta. Hon är smart, vacker och framförallt MIN lillasyster. Vi retas(läs jag) och driver varandra till vansinne ganksa ofta. Men trots att hon älskar att retas även hon, så är hon alltid snäll, kanske lite för snäll. Jag älskar min syster så mycket att det gör ont. Jag gör allt för henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar