2011-01-02

en hel dag har gått på 2011, bara 364 kvar tills vi står där igen och ropar gott nytt år i berusande glädjeskrik. ganska knasigt, för igår känns ju inte ett dugg annorlunda än idag tycker jag. men som Bodil och Alma har diskuterat: jag är ju knasig eller knäpp. eller hur var det nu?

en trevlig kväll och dag blev det den sista dagen på 2010. en rolig kväll med härligt folk, folk som jag saknat. men på någe vis kändes det som att man föll tillbaka i något jag inte vill vara mer. någon som andra kanske tror jag är. någon som är en del av vad jag var. jag är ju ganska vuxen nu, annorlunda än då. eller? men som sagt, toppenkväll. skönt var det när man fick krypa ner i sitt flickrum i sin säng. klockan var morgon och jag var trött.

jag är nog världens mest otåligaste människa. och 2010 var inte mitt år. från hjärtekrossad till att lossas inte vara kär. till att vara kär och sen olyckligt kär. mestadels bara kärlek. dumheter och vackra stunder med vänner. en bitter start på skola som fick mig inse att jag valt rätt. jag vet nu vad jag vill bli. en väg mot ett sätt att leva. en urusel födelsedag. utan vänner och familj skulle detta år inte ha gått ann. förluster i nära och kära. fyrbenta som två. något som fick mig att inse att de vackra aldrig varar för evigt. njut i stunden och skaka loss de som trycker eller gör ont. enkelt att säga..

2011 , just bring it on.
jag tänker inte tro att något ska ändras eller bli lättare. men jag tänker tro att det finns möjligheter. möjligheter till något nytt. något bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar