2011-03-02

jag drömde om en flicka
en flicka som funnit sin mening
hon bar den i sin ficka
för i världen fick den inte plats.
en dag skulle alla få veta
det skulle längre inte vara en hemlighet.
platsen i fickan
skulle ge flickan en verklighet

ibland drömmer jag om saker som jag inte ens vet om jag verkligen vill. bara för att sådär. ena dagen vill jag fara iväg och se mig omkring. samtidigt som jag vet, jag är ingen farare. jo kanske för en liten stund. jag älskar mitt hemma, där min själ har sin grund. men frågan är den, hur ska man kunna veta vad man vill? livet är ju full av vägar, korsningar och olika svar. hur ska jag veta vad som egentligen är det jag vill? det är nog bara att blunda så finner själen sin rätta väg. en dag ska jag bli flickan som funnit sin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar