2011-03-05

stop and stare for a while. saken är ju den att komma på eller snarare inte komma på hur man vill leva sitt liv. saken är den att göra det bästa av vad man har.

fredagen var i topp. sådär sjukt bra med skidåkning och ett lagomt tempo på kvällens bravader. men det blev en sen kväll, nästan en tidig morgon. sen sömn i några timmar för att vakna upp och dra på sig lite trasor för att dra till gävle travet och beskåda något så konstigt som katt-utställning. där gick jag runt och skrattade inombords, vilka freaks. katt-tokiga folk. sen slog den mig, något som faktiskt aldrig kommit till min tanke tidigare, precis såhär känner folk när dom kommer och kollar på hundutställning. lite galet och roligt, nästan så ja skulle kunna lagt mig ner på golvet och skrattat. samtidigt lite läskigt. något som man växt upp med och anser som en helt normal sak, kanske egentligen inte är så normalt? gasch. knasigt. man kan nog fostras och se allt som "normalt" för vad är normalt egentligen? alla människor lär ju sätta sin åsikt om just den saken. mitt normala är ju inte samma som ditt. alla har sin egen. tokigt.

ett överrasknings-besök i Sätra, för att träffa Pär och våra hundpojkar som för helgen var ensam hemma. det pratades om ett besök av gävle-borna till åkras skogen, vilket är hjärtligt välkomnande. somliga människor saknar man i sitt liv, Eva och Pär är av sån sort. sen blev det lunch på valbo för mig och mamma. några timmars sömn på soffan och en pizza/tv-kväll i Åkra så har vi kommit ikapp tiden. försöka sova nu är ju en utmaning. men med tanke på att bilen skall köras mot västerås imorgon skulle ju sömnen behövas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar