2010-06-15

min vän mattias larsson spelade en låt på en förfest hemma hos honom för någon helg sen och sa : Carro, tänk på Årsunda när du hör den här! Precis såhär är det ju. och ja, han hade rätt. någon dag efter det hörde jag den på radion just när jag åkte sakta (okej, inte för fort ialf) genom vårt älskade Årsunda. sen dess har den suttit i skallen på mig.

lyssna och njut : John Mellencamp - Small Town

vaknade av en något tokig hund som anföll mig, fixade lite med tvätten och disken sen somnade jag på min säng igen. vaknade av mobilen och en liten röst i andra änden. Alma Holmgren, 3år. det beslutades att Alma skulle komma senare och det slutade i att jag hämtade henne klockan 5 för att åka till Shape och få en klippning av Hanna. stannade en stund och pratade lite skit med hanna & tess, men sen började det kypa i "devärgen". kärt barn har många namn!
vi såg Nicke Nyfiken och åt glass, sen blev det sängen för den mindre. halv 11 slog hungern till och jag gjorde mig en hamburgare. hm, så mkt mer har inte hänt. alma har ju självklart , som vanligt kläckt ur sig några fina fraser. "min mamma jobbar med gamla farbrodrar och farbröder"

annars har jag hunnit med en promenad med Wilma, Bodil och Iron. Iron som nu är bannlyst från våra promenader. med tanke på att han pissade på Wilma för andra gången ... ganska otrevligt!
/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar