2010-07-03

gårdagen var fylld av tårar i massor och en hel del skratt även. gick och la mig på en gång när ja kom hem ifrån jobbet men, kunde helt enkelt inte somna. men till slut ialf. sen väcktes man, tog en dusch och var ännu en gång i livet påväg till en begravning. jag hatar verkligen begravningar, än fast dom är vackra och att man får säga farväl. men vem hatar inte begravningar?? en vacker kista stod där, tanken att hon faktiskt låg där i är skrämmande. vår lilla Lotta. älskad av många och saknad av många. men, hon har det bra nu.

andra gången i mitt liv. och jag tror nog alla begravningar kommer slänga mig tillbaka till den där 15 åriga kroppen. när jag satt där och bad om att allt bara skulle vara en dröm, att jag snart skulle vakna igen och han skulle fortfarande vara kvar. jag har inte vaknat än och det där var för snart 6 år sedan. det gör lika ont nu som då.


dagen bjöd i vilket fall på lite äventyr också, när min vän robert ringde och frågade om jag skulle kunna hjälpa honom att köra en bil från gävle till marma - trodde jag faktiskt att han hade blivit smått galen! men varför inte? han kom och hämtade mig, sen var det bara raka vägen mot gävle. fick åka finbil och även köra finbil. lite rädd var man väl, när herr åsberg körde som den något galning han är. men det är ju endå kul när det går fort. och som sagt " ju mer soppa en bil drar, destå roligare är det " jag vet inte om jag håller med om det, men en annan är ju inte pojken med guldbyxorna heller.. AVENSJUK, jag? nej nej.

blev avsläppt på strandbaden, där fotbollstjejerna väntade och världens bästa Hanna bjöd på cider & korv m. bröd. hur perfekt var inte det då? gott sällskap, cider och en vacker solnedgång. kan det bli bättre? jo, det kunna ju kanske varit lite bättre som avslöjat redan är. men det var inte långt ifrån perfekt. en cykeltur senare var vi hemma hos öberg/sparring och Hanna somnade ännu en gång medans jag pratade .. haha! snälla bror mathias körde hem mig och jag somnade till Beverly Hills ännu en gång.
/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar