2010-11-23

Dag 01 - Om mig
Sara Carolin Andersson, föddes den 2 september 1989. Jag är en lycklig människa, med många underbara människor i min omgivning. Min pasion ligger i hundar och en av mina närmaste brukar säga att jag är förstörd, uppfostrad i hundfamilj som man är. Jag är lite utav en hypokondriker, en klantig och slarvig sådann om man nu kan vara det? Jag tycker om att planera och tänka sönder vissa saker. De flesta säger att jag är ett "flintroll" och jag tror jag är glad mestadels. Jag har upplevt sorg i mitt liv, stor sorg, en sån som sätter sig i själen. Jag har många starka personer i mitt liv. Starka personer som överlevt många hemska saker, dom har gett mig stor perspektiv på livet och kraften att fortsätta leva. I början av min skoltid hade jag det svårt med att skriva & läsa. Tycker fortfarande att det är förbannat tråkigt att läsa böcker. Valde att gå Barn&Fritid på gymnasiet. 3 härliga år som gled förbi. Jag har många underbara vänner, både nya och gamla. Jag är sämst på att höra av mig, absolut total sämst. Det är inte att jag inte bryr mig, jag är bara sån som inte ringer ofta. Som tur förstår mina vänner att dom betyder världen för mig trots min syndrom.


När jag fyllt 10år fick jag min första hund, Wilma. Och idag bor jag med henne och hennes dotter Bodil i vår alldeles första lägenhet. Förra veckan fyllde Wilma 11 år, vilket gör mig rädd. Rädd att förlora henne. Hundar kan bli gamla, men inte så gamla som man skulle vilja. Jag kan inte sätta ord på vad dom betyder för mig. Dom gör mig till mig.

Fotboll har varit en passion i mitt liv, det senaste året tog all lust slut och jag gav upp. Men med vintern kom kärleken tillbaka och jag känner mig mer taggad än någonsin.

Jag har varit kär, jag har varit älskad. Jag tror på kärlek och kommer inte ge upp. Somliga dagar kanske mindre än andra. Jag har varit kär några gånger, är ingen expekt. Jag har blivit hjärtekrossad en gång, inget att rekomendera. Jag är en galenpanna med skrattgropar. En ungmö med önskan om något bättre. Nybliven student på högskolan. Stolt årsundabo och nykär i min plats på tulegatan. Önskar mina närmaste långa friska liv. Och med hopp om ett bra jobb, egenbyggt hus i Åkra, barn och någon att dela livet med. Någon som älskar mig precis
som jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar