2010-11-24

Dag 02 - Min första kärlek
Det beror ju på hur man ser det. Jag har nog två, Andreas Wall var nog min första riktiga crush. Ack så "kär" jag var och ack så feg. Jag tror inte ens han vet om det, kanske att jag sagt det på äldre dagar när jag varit berusad.
Men min första riktiga kärlek lär väl endå räknas som Mattias Larsson. Jag minns hur Malin och jag skulle gå till hans friggebooo första gången, vi vände två gånger men till slut vågade vi gå dit. Jag föll som en fura, en helt ny värld av pojk-saker. Mestadels Jackass-filmer, skatemusik och sånt som dessa årsundapojkar tycks haft förkärlek till. Jag var väldigt kär och Mattias är fortfarande en av mina kära vänner och han betyder mycket för mig. Han dumpade mig dock och som yvig liten flicka blev man "krossad", tro mig en annan årsundapojk har krossat mig värre.

Vi blev ihop igen, denna gång lite äldre men jag var fortfarande lika mähää som tidigare (somliga vin mognar senare). Så det sprack. Men än idag kan jag drömma mig tillbaka till friggen, dofterna av hårvax, instängt och snus liksom mysiga filmkvällar. Tänk hur mycket enklare det var, fast kanske endå inte. Men första kärleken är ju endå första kärleken, den är något extra.

I know that it might sound
More than a little crazy
But I believe

I knew I loved you before I met you
I think I dreamed you into life
I knew I loved you before I met you
I have been waiting all my life

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar