2010-11-29

Dag 05 - Vad är kärlek?
Svårt att säga när det finns så många olika sorters kärlek. Kärlek är två vänner som slår en tår när dom ska skiljas för att den ena ska fara till annan ort. Kärlek är när två gamla människor smågnabbas och sen slutar med att skratta. Kärlek är när två syskon driver varandra till vansinne för att sedan se på varandra och ge upp. Kärlek är när man förlorat någon man älskar och en pappa tröstar sin dotter. Kärlek är när en mamma sitter länge och väl i sin dötters säng och torkar hennes tårar för hon fått sitt hjärta krossat. Kärlek är att mötas av två viftande svansar och skall när man öppnar dörren till sitt hem.

Men vad jag hoppas på, verkligen hoppas på är att det finns en sån kärlek som i att en karl ska älska mig precis som jag är. Vilja vara med mig för att jag är jag. Det tror jag att är kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar