2010-12-25

En kväll som denna gör mig automatiskt glad. Spenderat dagen med bara sånna som jag älskar. Ätit gott och mått gott hela tiden. Det är vad jag kallar julafton det. Egentligen är det bara det som räknas. Den där stunden när man sitter nersjunken i ett soffhörn, småpratar med de restrerande personerna i soffgruppen och hör hur dom skrattar/svär över kortspelet i köket. Då trivs jag som bäst. Vi pratade tidigare idag om bästa stället att somna på. Precis sådär som det kändes där i soffhörnan, tryggt så att jag skulle kunna krypa ner och somna.

Fick härliga julklappar som jag önskat mig och morgonrocken var nog bäst just i detta nu. Mysigare får man leta efter! Men den bästa "julklappen" var ett sms av en vän när klockan slagit 00.00. Var jag glad så blev jag lycklig nu.

Spelar ingen roll om du tror på tomten eller jesus. Jag tror på julen och att alla borde ha rätten till kärleken som jag fått uppleva idag, liksom så många gånger tidigare. Inga julklappar kan stå upp mot den där stunden i soffhörnan, stunden då hela världen känns trygg.

Till er alla
Från oss alla
En riktig God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar