2010-12-28

mitt i julruset och de lediga dagarna kastades en hink med ångest över mig. ack det är egentligen en världslig sak och jag har varit här förr, jag kan det här utan och innan nu. frågan är hur man hittar en utväg, eller snarare en ny väg. eller är detta bara början på en väg som ska ta mig till något bättre? desperata prövningar på "något bättre" som visar sig vara något sämre. man skall aldrig vara nöjd med något sämre. när man vet att det finns något bättre som väntar. men jag föddes utan förmågan att vänta, trots det är detta precis vad jag gör. väntar.

julhelgen uppfyllde alla mina förväntningar, men ska jag vara ärlig så hade jag inte så stora förväntningar. en trevlig juldag med en skön förmiddag, där trimmning av wilma och promenad med w&B blev min avkoppling. för att sedan spendera en kväll i gott sällskap och gott slut. en söndag i slöhetens tecken. som avrundades i kära Åkra med kära släkten och kär mat.

dagen idag har spenderats på fritids årsunda kyrkskola. jag har jobbat ja. härliga ungar men en trött carolin. somnade i sängen på Långängsvägen. sen har vi hunnit med ett besök hos fam.Holmgren. Fika och julklappar till fröken Holmgren. Alltid lika trevligt! En kvällsfilm med familjen i soffan, "Cinderella Man" grymt bra film. rekomenderas! Även flickebarn som jag själv gillar boxnings-filmer.


I dina armar känner jag mig trygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar