2011-03-10

inte tipptopp form känns det som. vaknade ju som sagt och mådde illa, den saken har inte försvunnit. utan kommit och gått. det går bra annars men har inte orkat gjort så mycket idag, mått konstigt helt enkelt. ont i magen har jag också. gnälligt värre hör jag. nej men det går bra annars. hundarna sköter sig, förutom en viss Larry som tänkte äta lite på en Setter idag. Inga skador bara lite blöt päls och en fjunis som trodde att han skulle få vara lite boss. sen trodde Holly & Indy att jag skällde på dom när det egentligen var L som låg risigt till. valparna har sprungit runt på gården och lekt en del, passade på att knäppa lite kort och så. dom är ju galet söta! långa ben (som dom verkligen inte har någon kontroll på) som flaxar runt i den vita snön, man kan inget annat än skratta. söta som sagt. en sak som krånglar är ju vattnet.... den blev en KALL dusch kan jag berätta, men välbehövlig, kände mig riiiktigt lortig.

valpmaten står på sväll och sen ska jag göra ordning maten tills imorgonbitte. Dante är väl den som charmat mig mest, fast dom andra kommer tätt intill. Speciellt Silla, Finn och Cabus. gamla hundar är väl endå som charmigast, valpar kräver mer. dom gamla gör som dom vill lite grann och visar kärlek på ett bredare vis. Klokare och förstående. Saknar min egna gamling och ynglig även. Men dagarna tycks ju rinna förbi ganska snabbt så snart får ja pussa på dom igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar